2008 m. lapkričio 19 d., trečiadienis

Vaikjuostė - Nešiojimas ant nugaros

Kadangi turiu rūpintis keturiais vaikais, o mažoji yra rankinukė, teko pradėti anksti nešioti mažąją Aną Agatą ant nugaros. Tiesą sakant, "nugarinis" nešiojimas man visada buvo daug sunkesnis - ant nugaros nera patogios kūdikio sedynės - pilvuko, dėl to ir pritraukti jį patogiai ir tolygiai yra sunkiau. Nebūtų poreikio, turbūt ir nevargčiau, bet supratau, kad kitaip teks palikinėti, nes daug darbu su kūdikiu priekyje ir ant klubo yra sunku padaryti.

Po daugėlio bandymų atradau štai ką
Dauguma vaikjuosčių gamintojų siulo du "nugarinius" rišimo būdus - "kuprinę" (rucksack carry) ir "pastiprinta kuprinė" (rucksack variation). Naudojant abu variantus yra labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad pagrindinė medžiagos dalis, kuri palaiko vaiką yra būtent ta pirma, kuri uždengia vaiko nugarą ir užpakaliuką. Vaikas laikosi joje tarsi hamake, apatinis juostos kraštas praeina po kūdikio keliukais, užpakaliukas yra žemai, dėl to svorio centras yra arčiau juostos vidurio, taip kad išslisti vaikui yra neįmanoma. Dėl to aš, kai rišu vaiką ant nugaros, išsitęsiu jau kai jis tvirtai laikosi jau pirmam sluoksnyje, o po to jau rišu rišimą iki galo.

Tiesą sakant, tik šitos vienos juostos užtenka tam, kad vaikas jau būtų pririštas prie nugaros, visi kiti veiksmai yra tik pagalbini, kaip papildoma parama. Pavyzdžiui Afrikoje, kur mamos neturi laiko žaisti su ilgą medžiagos atraiža, jos tiesiog įdeda kūdikį į tokią juostą ir užriša ją virš krutinės.

Kitas variantas - galima naudoti tą pati vaikmaišį, arba trumpą vaikjuostę. Ilgos vaikjuostės privalumas nugariniam rišimui yra tai, kad su juostos kraštu galima paremti kūdikio galvute, na ir pagrindinis svoris krenta ant pečių ir juostmens, daugumai mamų taip nešioti lengviau.

3 komentarai:

xena rašė...

man tai įdomu, kaip toms afrikietiškoms mamoms visas rišimas laikosi ant krutinės. daug kartų bandžiau taip pririšti, bet nieko nesigavo - slenka žemyn ir fsio. Iš kitos pusės - ant mano krutinės tiesa sakant net rankšluostis po dušo nesilaiko :)))

o kaip mažytė jaučiasi ant nugaros? maniškė taip ir neįprato. jai tupėti ant nugaros buvo tas pats kas būti ne prie mamos.

Natalija rašė...

Labas :)
Atsakau taip vielai, nes neturėjom interneto. Aš manau ten yra kažkokių gudrybių su tuo rišimu. Šiaip pas mane rankšluostis taip pat nesilaiko :). Ten kur mano kruopa yra ant nugaros aš pabandžiau pririšti būtent su ilga vaikjuoste labai stipriai vienu mazgu virš krutinės. Kaip nekeista, pavyko. Tiesą sakant, aš po to aplamai rišau ją taip - tą vieną mazgą - svarbiausiai, kad vaikas būtų gerai ir teisingai pritrauktas, o po to ilgus galus surišu kaip mai tai juostas.

Mano pana laikosi gerai, priprato greitai - bet aš ją labai anksti pirmą kartą pririšau, pasiteisinu tuo, kad esu labai užimta mama ir man reikia laisvų rankų, kad galėčiau pasirupinti visais mažyliais. Pradžioje nešiojau po dešimt - penkioliką minučių, ji dažnai taip užmigdavo, po to nuimdavau, dabar nešioju ilgiau, bet ir ji jau nebemažylė. O su sūnumi taip pat buvo kaip rašai, bet su slingu - kai laikiau ant klubo, negalėjau permesti ranką, nes jis norėjo būti apkabintas :):) taip priprato nuo pradžios

Unknown rašė...

o kaip jum sekasi isimti vaikuti, kai ji nesiojate ant nugaros vaikjuosteje? nes maiskiui trys su puse men, bet man ji reikia labai daznai isiimti ir vel isideti, tai kai nesioju priekyje labai patogu, taciau ne visus darbus patogu daryti, kai jis priekyje